Tak for din mail, som vi meget gerne vil give en særdeles positiv respons på. Vi havde en rigtig rigtig god tur, hvor alt forløb planmæssigt. Desværre måtte vi med DSB fra Esbjerg kl. 02 om morgenen, men det klarede vi alle i fin stil. I Kastrup gik check-in fornemt og uden problemer eller ventetid. Det er naturligvis en fordel, at vi selv kan foretage check-ind og så gå til skranken. Det hele går hurtigere. Det kunne vi se i Málaga, hvor check-in foregik på den “gammeldaws” facon. Men serviceniveauet er meget højt i Spanien, så alt gik fint.
Vi blev afhentet i Málagas lufthavn af en særdeles venlig buschauffør, som denne gang stod og ventede på os i ankomsthallen. Det var vi ikke forberedt på, da det ikke var tilfældet sidste gang. Men vi fandt ham (vi havde jo et tlf. nr. som vi kunne ringe til). Alt var præcist – også turen tilbage fra Granada til Málaga. Fin bus, stor hjælpsomhed fra chaufføren.
Ankomsten til hotellet kunne ikke gå mere smidigt. Vi blev modtaget af et overordentlig venligt personale, som hele ugen igennem nærmest læste vores ønsker i øjnene på os. Manden på morgenmadsrestauranten er et scoob: Personificeret venlighed og hjælpsomhed. Han kunne dog også stå fast på tiderne: Kom man for sent, ja – så var det var ærgerligt:). Hotellet er blevet restaureret siden jeg sidst var der – fint. Det er utroligt som personalet hver eneste evige dag gjorde rent og ryddede op på elevernes værelse 🙂 Mig hjalp de oven i købet med krykker!.
Som sagt: Den danske turistbranche kan virkelig lære noget her! Byen er som rejsemål yderst interessant – i særdeleshed for os med det overordnede tema: Kulturmøde. Men byen er et godt mål også i andre forbindelser/henseender. Især er det en fordel, at eleverne efter få timer føler sig “hjemme” og trygge. Byen er meget nem at finde rundt i, hvilket er af ufattelig stor værdi for elever/lærer.
Og så kommer vi til dig: Du har været utrolig kompetent, tålmodig, langmodig og meget hjælpsom! Du har taget det flot med alle de af-/tilmeldinger, der har været – og så klarede du det med La Alhambra. Godt gået. Det er vi meget glade for! Vi håber at vi kommer til at arbejde sammen med dig en anden gang.